Economie Industria Auto Utile

VW Golf este un etalon în clasa compactă?

După cum știm cu toți Golf este un model al mărci VW produs încă din 1974. El a fost găndit ca un înlocuitor pentru popularul VW Beetle. Pe care a reușit chiar să și îl depășească devenind cel mai popular model VW. Acesta a avut o reputație foarte bună din punct de vedere al fiabilități.

VW Golf I a fost prima model în caroserie hatchback al producătorului VW. Acesta a fost produs în numai puțin de 4.500.000 de exemplare în întreaga lume.

vw golf I
vw golf I

Ca motorizări avănd capacități de la 1.1L pană la 1.8L, și pe atunci existau motoare de capacități mici. Motorul de 1.1L dezvolta 50 de cai putere iar cea mai puternică motorizare cea de 1.9 GTI dezvolta 112 de cai putere fiind un motor cu 2 supare per cilindru și sistem de injecție directă.

Existau motorizări diesel?  Da existau și pe atunci motorizări diesel de 1.5 (50 cai putere) și 1.6 (54 cai putere) a existat și o motorizare turbo diesel de 1.6 L ( 70 de cai putere ).

GTI dispune de un motor de 1.6 L cu o putere de 110 cai putere avănd un sistem de injecție denumit K-Jetronic. Putănd fi în stare de un 0-100 în doar 9 sec iar viteza maximă oprindu-se la 177km/h.

VW Golf I a fost o gură de aer pentru producătorul VW aducăndu-i un succes financiar garantat.

vw golf 2
vw golf 2

VW Golf II a fost a doua generație a modelul Volkswagen Golf ce și-a făcut apariția în anul 1983 la Salonul Auto de la Frankfurt. S-au produs 6.300.987 de exemplare în întreaga lume, avănd o popularitate extrem de mare.

Pe Golf II a existat chiar și o motorizare de doar 1.0L ce a produs inițial 45 de cai putere iar din anul 1985 avănd 50 de cai putere. Sistemul ABS și-a facut și prezența pe acest model și sistemul de tractiune pe cele 4 roți (4×4).

Motorizarea diesel a fost și ea prezentă pe acest model avănd o capacite de 1.6L cu mai multe nivele de putere precum 60, 75 respectiv 80 de cai putere.

VW GOLF II GTI cea mai puternică motorizare disponibilă 1.8 L ( 160 de cai putere ) avănd un compresor mecanic. Aceasta a fost vandută în peste 17.000 de exemplare fiind unul dintre cele mai bune hot hatch-uri ale timpurilor.

Golf III un downgrade față de frații mai bătrăni?

VW GOLF III a fost o mașină ce nu a putut depăși cifrele lui GOLF I respectiv GOLF II. Acesta a fost produs în numai puțin peste 4.000.000 de exemplare.

vw golf 3
vw golf 3

Pe acest model a apărut pentru prima dată caroserie de tip breck. Denumită în grupul VW ca și Variant.

Cea mai slabă motorizare fiind un propulsor de 1.4L ce producea 55 de cai putere la 5200 rpm. Totuși această caroserie a primit și o motorizare de 2.9L VR6 ce producea nu mai puțin de 190 de cai putere.

GTI GOLF III a venit inițial cu un motor de 2.0L 8 valve ce producea doar 115 cai putere. Din fericire ingineri VW au venit cu un upgrade și au montat un motor de 2.0L 16 valve avănd doua axe cu came și producănd 150 de cai putere.

GOLF IV revenirea ?

VW Golf IV a fost cea mai văndută mașina în Europa în anul 2001 fiind detronat în anul 2002 de Peugeot 206. Golf IV a primit o caroserie complet nouă față de generațiile anterioare.

vw golf 4
vw golf 4

Acesta a avut multe dotări precum faruri xenon cu spălător faruri, senzori de parcare, sistem de navigație, esp, pilot automat etc. Fiind cu mult peste dotările de pe generațiile anterioare.

Cu toate acestea, a fost produs în doar 4.300.000 de exemplare între 1999 și 2004.

Cea mai slabă motorizarea disponibilă o regăsim în persoana lui 1.9 SDI 68 de cai putere. Un motor diesel natural aspirat ce aduce cu sine o economie de carburant dar în același mod și performanțe slabe.

1.9 TDI putănd să-i spundem chiar sfăntul a venit în mai multe nivele de putere începănd cu 90 cai putere cum îl știu romănii ca și ALH. Acesta a mai venit și în nivele de putere 101, 110, 115, 130 respectiv 150 de cai putere.

Golf 4 a fost disponibil și în sistem de tracțiune 4motion.

3.2i VR6 24V cea mai puternică motorizare de pe VW Golf 4 aduce cu ea 240 de cai putere. Propulsor V6 de 3.2L produce nu mai puțin de 310 Nm la 3000rpm. Avănd un sistem de tracțiune 4×4 numit și 4motion. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h avănd loc în numai 6.6 secunde.

VW Golf 4 a fost un etalon al fiabilități lucru remarcat și în țarra noastră existănd multe modele ce se deplasează zilnic pe drumurile noastre care totuși sunt puține.

Golf 5 sau mașina perfectă?

VW Golf 5 a fost prezentat în octombrie 2003 la salonul auto din Frankfurt. Acesta este și mașina pe care mulți șoferi începători și-o doresc la dobăndirea permisului auto.

vw golf 5
VW Golf 5

Capitolul defecțiuni este unul restrăns. Uzură ridicată a frănelor, erori ale sistemului OBD respectiv cedări ale rulmenților suspensiei.

În anul 2004 și-a făcut apariția cutia DSG opțional pentru motorizările 1.9 TDI respectiv 2.0 TDI.

VW Golf 5 s-a facut remarcat prin ergonomia bună, ținuta de drum sigură, direcție precisă. Acesta a fost produs în puțin peste 5.000.000 de exemplare în întreaga lume.

Ca și motorizări propulsorul de 1.6L 102 de cai putere este suficient de dinamic și avănd un rafinament decent pentru traficul din Romania. Dacă totuși doriți o motorizare diesel 1.9 TDI este motorizare excelentă renunțănd totuși la rafinament.

Golf 5 putem spune că a fost un model extraordinar în gama sa.

GTI a revenit odată cu a cincea generația a lui VW Golf. Acesta are sub capotă un propulsor turbo benzină (TFSI) de 200 cai putere.

VW Golf 6 sau un facelift Golf 5?

Golf 6 a fost prezentat în 2008 la salon auto din Paris. Totuși VW Golf 6 este o mașina complet nouă avăund o suspensie față McPherson iar pe spate un multilink cu patru brațe.

vw golf 6
VW Golf 6

Acesta vine cu interior complet nou față de generația anterioară cu materiale de calitate ce vor duce spre un alt segment față de cel standard Peugeot 308, Ford Focus sau Opel Astra avănd pretenții de segment premium în care joace A3 sau Seria 1.

Acesta totuși se prezintă o variantă foarte bună pentru o mașină SH în zilele noastre.

Downsizing-ul își face simțită prezența cu motorizări de 1.2 turbo benzină respectiv 1.4 turbo benzină(TFSI) cu puteri cuprinse de la 122 de cai pană la 160 de cai în varianta cu turbocompresor și compresor mecanic.

Varianta diesel este și una destul de mare de 1.6 TDI respectiv 2.0 TDI.

Fiabilitatea este una extrem de bună. Un model SH se găsește între 5500 și 9000 de euro în funcție de dotări și kilometraj respectiv anul fabricației.

Volkswagen Golf 7 mitul?

Golf 7 este o compactă excelentă dar… Există și Peugeot 308 II, Kia Ceed, Ford Focus iar concurența este destul de mare. 

vw golf 7
VW Golf 7

Odată cu noua generație VW Golf 7 ingineri VW au demonstrat că un motor de 1.5L este excelent pentru un consum redus de carburant.

Noua cutie DSG? Da pe Golf 7 își face apariția o nouă cutie DSG cu 7 trepte cu dublu ambreiaj ce va înlocui vechea cutie DSG în 6 trepte. Noua cutie rezistănd la mai mult cuplu.

FULL LED? Da pe Golf 7 există faruri cu full led adaptive ce poate face din noapte zi. Împrumutănd  de la colegul de grup, Audi semnalizările matrix.

Rămăne de văzut dacă Golf 7 va fi la fel de fiabil ca vechile generații, concurența începe să crească.

Expune și tu propia părere într-un comentariu mai jos.

 

 

Related posts

De ce se strică ambreiajul mașinii?

Știri Auto

Noul Renault Clio 2019

Știri Auto

TOP 5 CELE MAI JALNICE AUTOTURISME

Știri Auto

Lasă un comentariu