BMW E46 Seria 3 Analiză (1998-2004)

BMW E46

BMW E46

BMW Seria 3 E46

BMW Seria 3 E46 a apărut în anul 1998 în 5 tipuri de caroserie sedan, coupe, cabrio, breck, hatchback. Șasiul a fost cu 70% mai rigid decât predecesorul său E36. Aluminiul a fost folosit cu precădere pentru a scădea masa autoturismului. Modelul E46 venea disponibil cu un motor frontal, un sistem de propulsie spate și o distribuție a greutăți 50/50.

Modelul de performanță M3 E46 a fost prezentat în 2000 fiind disponibil cu un motor de 3.2 L cod S54.

BMW Seria 3 E46
BMW Seria 3 E46

În anul 2000 a fost introdus sistemul DSC înlocuind vechiul sistem ASC.

Facelift-ul acestui model a apărut în anul 2001 odată cu acesta au venit și niște modificări.

  • Sistem de navigație mare
  • Introducere faruri bi-xenon
  • Au fost reviziuite stop-urile, grilajul , capota etc.
  • Intrare auxiliare pentru sistemul de sunet
  • Transimisie în 6 trepte pentru modelele 330.

De remarcat faptul că după apariția noi generații E90 în 2005 caroseriile coupe și cabrio au rămas în producție până în 2006.

Acest model a concurat la viața lui cu nume grele precum Alfa Romeo 156, Audi A4, Mercedes Clasa C sau nordicul Volvo S40.

Ce avantaje are un BMW E46?

Avănd mulți prietenii posesori de BMW Seria 3 E46 pot declara că există destule avantaje precum

  • este o mașină corectă la un preț corect.
  • mașina  îți oferă un feedback excelent
  • fiabilitate excelentă dacă mașina a fost întreținută decent
  • piesele de schimb au un preț decent
  • aspect plăcut
  • tracțiune 4×4 xDrive
  • fără prea multă electronică

Ce probleme are BMW E46?

Ca orice mașină are probleme, unele au probleme minore altele mai mari, dar ce probleme are E46?

  • Motoarele diesel au în componență clapete swirl, ce pot cauza probleme grave putând a se desprinde și a intra în motor. De preferat ar fi să le eliminați pentru a nu avea probleme cu acestea.
  • Consumuri ridicate de ulei, mai ales în cazul motorizări de 2.2L benzină ce poate ajunge să consume chiar și 1L de ulei la numai 1000km.
  • Modele ce au o distribuție pe lanț pot avea probleme cu întinzătorul de preferat trebuie schimbat înainte de a îți cauza probleme mai mari.
  • Majoritatea modelelor au un kilometraj ridicat.
  • Propulsia spate îți poate pune probleme iarna.

 

Motorizări

 

Ca și motorizări pe benzină regăsim 316i, 318i, 320i cu capacități între 1.8L și 2.0L cu puteri cuprinse între 105 și 150 cai putere.

În rest mai avem 320i (M52B22)  cu capacitatea de 2.2L cu o putere de 170 de cai putere.

Motorizările 323i și 325i au o capacitate de 2.5L cu puteri cuprinse între 184 și 192 cai putere. Totuși să nu uităm de 328i cu 2.8L și 193 de cai putere.

Iar ultima variantă până în varianta M regăsim pe 330i cu o putere de 233 cai putere.

 

Ca și motorizări diesel înainte de facelift regăsim 320d cu 136 de cai putere și 330d cu 184 de cai putere. După facelift este introdus și 318d cu 115 cai putere , 320d ajunge la 150 de cai putere iar 330d trece de bariera de 200 de cai având 204 cai.

 

Părere BMW E46

Modelul Seria 3 în caroserie E46 este un model foarte apreciat în România. Evită cât se poate de mult motorizările 316i. Încearcă să eviți să cumperi un model din țară majoritatea fiind foarte chinuite dar se poate găsi și un exemplar bun. Dacă dorești putere și un consum decent 320d facelift este modelul excelent. Dacă ești o persoană ce nu își dorește performanțe mari și taxe decente și circulă pe distanțe scurte 320i este varianta excelentă.

[penci_related_posts dis_pview=”no” dis_pdate=”no” title=”Articole asemănătoare” background=”” border=”” thumbright=”no” number=”4″ style=”list” align=”none” withids=”” displayby=”recent_posts” orderby=”rand”]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *