Un exemplar Bugatti Type 57SC Atlantic vândut la 16 milioane de euro către nepotului lui Ferdinand Porsche

Bugatti Type 57SC Atlantic

Bugatti Type 57SC Atlantic

Bugatti Type 57SC Atlantic a fost vândut la 16 milioane de euro

Un Bugatti Type 57SC Atlantic a fost vândut la prețul de 16 milioane de euro. Acesta a fost achiziționat de către Ferdinand Piëch nepotului lui Ferdinand Porsche.  Bugatti Type 57SC Atlantic a fost produs între 1936-1938 fiind unul dintre cele mai prestigioase modele din perioada interbelică.

Autorul acestei capodopere auto este Jean Bugatti, cel mai mare fiu al fondatorului companiei, Ettore Bugatti. Pe parte mecanică Bugatti Type 57SC Atlantic dezvolta 210 de cai putere și o viteză maximă ce depășea 200km/h valori de invidiat în aceea perioadă. Modelul a fost produs doar în cinci exemplar, din care doar patru încă mai există.

Toate modelele Bugatti Type 57SC Atlantic au fost produs manual fiind adevărate opere de artă pe roți. Caroserie este produsă complet din aluminiu. Modelul a fost numit în onoarea prietenului lui Bugatti, Jean Mermoz, unul dintre pionierii în aviaţie şi primul care a traversat pe calea aerului Atlanticul de Sud , dar când a făcut cale întoarsă în 1936 nu s-a mai întors din păcate. Ușile automobilului continuă până în plafon şi au o formă interesantă care face şi accesul sau ieşirea pasagerilor să fie mai comodă, deschizându-se contra direcţiei de mişcare.

 

Bugatti Type 57SC Atlantic
Bugatti Type 57SC Atlantic

 

Primul model a fost produs pentru Victor Rothschild având șasiul numărul 57 374 și culoarea gri-albastru. Acesta mai este recunoscut ca și „Rothschild Atlantic”. Inițial acesta a fost echipat cu motorul de 3.3 L fără a fi echipat cu un supercharger dezvoltănd doar 170 cai putere.

„Holzschuh Atlantic”, a treia mașină produsă cu numărul şasiului 57 473, a fost livrat unui oarecare Jacques Holzschuh din Franța în octombrie 1936. Al doilea proprietar al automobilului, un colecţionar, a decedat într-un accident la nivelul de trecere cu o cale ferată, în timp ce se afla în mașina complet distrusă. După câteva decenii, cei de la Bugatti s-au gândit să iniţieze un proces complex de restaurare. Motorul de 3.3 L supercharger de 210 cai putere nu a mai putut fi salvat.

Ralph Lauren, creator de modă este proprietarul ultimului Atlantic produs, cu numărul şasiului 57 591. Acest exemplar este botezat „Pope Atlantic” a fost finalizat în mai 1938. Aparținănd unui oarecare Briton R.B. Pope.

Jean Bugatti şi-a făcut al doilea Atlantic pentru el. Numai el sau câțiva prieteni selectați, în principal piloţii de curse angajaţi de Bugatti, au avut onoarea de a sta în spatele volanului maşinii cu numărul de șasiu 57 453.

 

Bugatti Type 57SC Atlantic al lui Jean Bugatti
Bugatti Type 57SC Atlantic al lui Jean Bugatti

Nu este încă destul de clar, dacă Jean Bugatti şi-a vândut mașina unui şofer de curse printre prietenii săi sau dacă aceasta a fost mutată într-o regiune mai sigură din Franța, atunci când armata germană a invadat Alsacia. Valoarea acestui model este evaluată de experți la prețul de 100 de milioane de euro. Într-o bună zi va fi scoasă la lumină!

Din câte se pare, la Geneva vom vedea a treia maşină Type 57SC Atlantic, cea restaurată în urma accidentului sau una absolut nouă construită în loc. Potrivit surselor neoficiale care au fost lansate pe internet, automobilul ar fi fost deja vândut pentru aproximativ 16 milioane de euro nepotului lui Ferdinand Porsche – Ferdinand Piëch, în prezent în vârstă de 81 de ani, cel care a condus un sfert de secol VW şi a fost principalul ideolog al proiectului Veyron.

În cazul în care toate aceste informaţii se vor adeveri, automobilul misterios ar putea deveni deţinătorul noului record pentru cea mai scumpă maşină nouă vândută în istorie.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *