Ce se poate strica la o mașină nouă?

Ce se strică la o masină nouă

Ce se poate strica la o mașină nouă?

Cu toți știm că în zilele noastre nu se mai fac mașini ce pot ține 1.000.000 de km ca pe vremuri. În deceniul precedent fiabilitatea și calitatea caracteriza o mașină nouă. În prezent dotările și ultimele lucruri din generația gadget-urilor fură privirea clienților de autoturisme. Cu toți știm faptul că o producție mare de piese de schimb duc la un profit ridicat pentru producător.

Injectoarele

Pentru a îndeplini cele mai noi norme de poluare și un consum redus de carburant, respectiv o putere mare, toate motorizările sunt echipate cu sistem de injecție directă.

Ce înseamnă acest lucru? Injectarea carburantului are loc direct în camera de ardere respectiv în cilindru motor față de injectarea multi punct ce se efectuează în galeria de admisie la întrarea supapelor.

 

Sistem de injecție multipunct
Sistem de injecție multipunct

 

 

 

Sistem de injecție directă
Sistem de injecție directă

 

 

Primul autoturism produs cu un sistem de injecție directă a fost Mercedes 300 SL în anul 1956 fiind un concept destul de vechi.

Producătorul VW a fost prima companie ce a început să producă motorizări cu injecție directă sub numele FSI (Natural aspirat) și TFSI ( Motor turbo benzină ) începănd cu anii 2000.

Motoarele ce au un sistem de injecție directă au o eficiență mai mare a consumul și un potențial de a dezvolta mai multă putere pe aceiași capacitate cilindrică.

Dar acest sistem de injecție directă are și dezavantaje.

Motoarele pe benzină cu injecție directă emit de 1.000 ori mai multe particule decât vechile motoare, după un studiu efectuat de un centru independent din Hanovra.

Motoare cu injecție necesită carburant de cifra octanică de peste 98 deci un carburant premium, un preț ridicat al carburantului.

Începănd cu anul 2017 noile motorizări cu injecție directă trebuie să aibă și un filtru de particule, o problemă în plus pentru un utilizator.

EGR, o problemă comună a motoarelor diesel?

EGR, este un sistem de recirculare a gazelor arse ce readuce în camera de ardere gazele evacuate pentru a reduce emisiile de NOx.

 

 

Modul de funcționare al sisistemului EGR
Modul de funcționare al sisistemului EGR

 

  1. Compresor
  2. Turbină
  3. Sonda Lambda
  4. Supapă EGR cu comandă electronică-pneumatică
  5. Obturator admisie
  6. Galerie admisie
  7. Galerie evacuare
  8. Injector

Pentru a mări cuplul motor majoritatea româniilor dezactivează acest sistem. Pentru a oferi performanțe mai ridicate la turații mici și medii.

 

 

Plaja de turație în care funcționează sistemul EGR
Plaja de turație în care funcționează sistemul EGR

 

 

În sistemul EGR se depun mari cantități de carbon ceea ce duce la înfundarea acestuia ce duce la funcționarea incorectă a motorului.

Sistemul EGR se curăță periodic deoarece acesta nu poate fi curățat doar prin frecare din cauza stratului gros de calamină.

Cutiile automate cu dublu-ambreiaj

Cutiile automate cu dublu ambreiaj sunt niște cutii foarte complexe, fiind extrem de perfomante, controlate de niște computere avănd diferiți senzori și fiind conectată la calculatorul mașini ( ECU).

Majoritatea problemelor sunt de natură electronică din cauza numărului ridicat de senzori.  Posesori de autoturisme din grupul VAG au probleme cu cutiile DSG.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *