Cele mai bune motoare diesel produse vreodată

Cele mai bune motoare diesel

Cele mai bune motoare diesel

Cele mai bune motoare diesel

Mereu ne întrebăm care sunt cele mai bune motoare diesel pentru noua noastră mașina fiind ea nouă sau second hand. Știm că în România mașinile cu motoare diesel încă sunt la foarte mare căutare.

Pe piața auto au apărut diferite motoare diesel cele cu o singură axă cu came sau chiar două, de la o turbină ajungând chiar la patru turbine. Toți știm că motoarele diesel natural aspirate au fost și încă sunt motoare extrem de fiabile dar au un minus acela fiind performanța extrem de scăzută.

În zilele noastre majoritatea producătorilor auto oferă motoare diesel turbo având performanțe ridicate cu un consum redus de carburant. Dacă nu ești convins că merită să achiziționez o mașina cu motor diesel poți citi și Ar trebui să cumpăr o mașină diesel nouă?

10. 1.6 HDI Peugeot/Citroen

Motorul de 1.6 L diesel cod motor DV6 produs de grupul PSA împreună cu Ford. Acesta a echipat automobile de la Peugeot, Citroen, Ford, Mazda, Mitsubishi și Mini. Motoarele produse până în 2011 au fost de tipul DOHC, avănd 2 axe cu came respectiv 16 valve. Motorul este echipat cu o turbină variabilă de tip Garrett GT1544V. Acesta are și un filtru de particule ce este compatibil cu norma de poluare Euro 5. Din anul 2011 motorul a fost redus la 8v fiind tip SOHC o singură axă cu came având ca și coduri de motor DV-6C / DV-6D.

1.6 HDI PSA
1.6 HDI PSA

Motorul a fost produs în mai multe niveluri de putere până în 2011

  • cod motor DV6 B 75 de cai putere
  • cod motor DV6 ATED4 90 de cai putere
  • cod motor DV6 TED4 110 de cai putere

După 2011 în varianta 8v SOHC cu o singură axă cu came

  • cod motor DV6 FE 75 de cai putere
  • cod motor DV6 D 90 de cai putere
  • cod motor DV6 FD 95 de cai putere
  • cod motor DV6 C 110 de cai putere
  • cod motor DV6 FC 120 de cai putere

Motorul 1.6 HDI (high-pressure direct injection) este unul de tip common rail  motorina fiind injectată fiind injectată sub presiune direct în camera de ardere.

Totuși motorul 1.6 HDI nu este lipsit de probleme având probleme frecvente pe partea de EGR depunăndu-se mizeri același lucru se întâmplă pe partea turbinei deoarece acumulează particule de mizerie și necesită schimbare.

Un lucru de invidiat este întreținerea fiind una destul de decentă pentru un motor diesel necesitând costuri reduse.

9. 1.7 CDTI Opel

Motorul diesel 1.7 CDTI a fost începutul unei colaborări de succes dintre Isuzu și General Motors la sfărșitul aniilor 1990. Acest motor este de tip DOHC având două axe cu came respectiv 16 valve.  Blocul motor este produs din aluminiu, turbo este de tip Mitsubishi TD025  cu geometrie variabilă iar sistemul de injecție este de tip common rail.

Prima generație a fost Y17DT  având norma de poluare Euro 3 și o compresie de 18.4:1. Este echipat un sistem de recirculare a gazelor EGR și produce 75 de cai putere la 4400rpm și un cuplu de 165 Nm între  1800 și 3000 de rotați pe minut. Acesta echipat diferite modele precum Opel Corsa C, Opel Combo, Opel Astra G respectiv Opel Meriva.

Motor 1.7 CDTI Opel
Motor 1.7 CDTI Opel

Motorul Y17DTL este o variantă downgrade al lui Y17DT lipsănd intercooler-ul acesta produce 65 de cai putere la 4400rpm și un cuplu de numai 130Nm între 2000 și 3000 de rotați pe minut. Acesta are norma de poluare Euro 3.

Motorul Z17DTL este unul dintre primele motoare common rail utilizate de Opel.  Produce 80 de cai putere la 4400rpm și un cuplu de 170 Nm la 1800 de rotați pe minut. 

Motorul Z17DT vine împreună cu o turbină cu geometrie variabilă avănd o putere de 101 de cai putere la 4400rpm și un cuplu de 230 Nm la 2300 de rotați pe minut.

Alte coduri de motoare sunt

  • Z17DTH și A17DT ( 101 CP la 4400rpm și 260Nm la 2300rpm )
  • Z17DTR și A17DTR ( este un motor Euro 4 și produce 125 de cai putere la 4000rpm și 280 Nm între 2000 și 2700 de rpm )
  • A17DTS ( 130 de cai putere la 4000rpm și 300Nm între 2000 și 2500rpm )
  • Z17DTJ și A17DTJ ( primul motor EcoFlex produce 110 de cai putere la 3800rpm și un cuplu de 260Nm la 2000rpm )

Ce putem spune despre 1.7 CDTI o întreținere ieftină, fiabilitate excelentă dea lungul timpului și un consum redus de carburant.

8. 2.2 HDI Peugeot/Citroen

Motorul de 2.2 HDI din grupul PSA este un motor diesel ce și câștigat renumele fiind echipat pe diferite modele din grupul PSA. De la Peugeot 407, Peugeot 607, Citroen C5, Citroen C6 și chiar utilitare precum Citroen Jumpy sau Peugeot Boxer. Unul dintre cele mai bune motoare diesel.

Având codul motor DW12 are o capacitate de 2,179 cmc de tip DOHC 16valve având două axe cu came. Acesta a deputat în anul 2000 pe diferite modele din grupul PSA precum Peugeot 406 Coupe, Peugeot 406, Peugeot 607 sau Citroen C5. 

Motor 2.2 HDI PSA
Motor 2.2 HDI PSA

În anul 2006 a fost prezentată o variantă mai puternică ce produce 170 de cai putere folosită de grupul PSA respectiv Ford. Producătorul Premium Land Rover a folosit și el acest motor în modelul Freelander 2 unde acesta producea 160 de cai putere.

Coduri de motoare

  • DW12 UTED 100 de cai putere echipând utilitarele Peugeot Boxer respectiv Citroen Jumper.
  • DW12 TED4 produce între 125 și 130 de cai putere
  • DW12 BTED4 produce 175 de cai putere
  • DW12 C are deja norma de poluare Euro 5 și produce 200 de cai putere se regăsește și pe Peugeot 508.

Acest motor nu producere puteri extraordinare dar este un motor extrem de fiabil, internele rezistănd kilometri îndelungați,

Un lucru de menționat autoutilitarele Peugeot/Citroen după anul 2006 nu mai folosesc acest motor ci un motor de proveniență Ford având probleme la injectoare.

 

 

 

7. 2.2 CDI Mercedes-Benz

Cu toți știm că Mercedes Benz este unul dintre cei mai renumiți producători de automobile din lume. La începutul aniilor 2000 a apărut un nou motor de 2.2 sau 2.1 după spusele unora. Acest motor oferea performanțe extraordinare pe modele precum C class sau E Class.

OM604 prima generație a motorului de 2.2 L de Mercedes și-a făcut apariția pe prima generație Mercedes C Class avănd o putere maximă de 95 de cai putere la 5000rpm și un cuplu de 150 Nm la 3100rpm. Este un motor simplu fără turbo cu distribuție pe lanț. Sistemul de injecție era unul extrem de fiabil fiind un sistem de injecție indirect fiind extrem de silențios. Acest motor a trecut de un 1 milion de km pe extrem de multe modele.

Motor 2.2 CDI Mercedes-Benz
Motor 2.2 CDI Mercedes-Benz

Odată cu trecerea la injecția directă (CDI) s-a făcut primul pas în distrugerea fiabilități, puterea maximă a crescut la 125 de cai putere, avănd și un consum mediu de numai 6L/100km. Acest motor s-a confruntat cu numeroase probleme chiar și dupa 100.000km. Reparațiile fiind destul de costisitoare.

OM651 poate fi numit chiar cea mai slabă  motorizare produsă vreodată de Mercedes Benz. 

Acest motor a fost pus chiar și pe Mercedes S class W221 facelift 2009 având 204 de cai putere. Printre problemele majore se află o răcire defectuoasă a cilindrului 4, probleme la distribuția pe lanț, probleme la turbine.

Pe scurt exact acestea sunt motrivele pentru care Mercedes a renunțat la acest motor începand cu acest an, germanii oferind un motor nou de doi litri și 190 CP pe noua generație de Mercedes Clasa E.

Cine doreste să-și cumpere un Mercedes diesel din clasele mici trebuie să se uite exclusiv după motorul 1.6 dCI de ORIGINE RENAULT care echipează Clasa A, B, C si E, motor extrem de fiabil.

 

6. 1.5 CRDi Hyundai/Kia

Hyundai și Kia au câștigat încrederea clienților printr-o fiabilitate extrem de bună. Lucru remarcat de toate top-urile internaționale. Motorul de 1.5 CRDi este unul dintre cele mai bune motoare diesel produse vreodată. Acesta este un motor în 4 cilindri de 1.493 cmc cu bloc de fontă. Acesta a fost introdus în gamă Hyundai/Kia la începutul lui 2005 și a înlocuit vechiul motor în 3 cilindri common rail mai puțin rafinat.

Acesta a fost disponibil în două variante de putere 90 respectiv 110 cai putere.

Motor 1.5 CRDi Hyundai/Kia
Motor 1.5 CRDi Hyundai/Kia

 

Varianta de 90 de cai putere și 210 Nm este echipat cu un sistem de injecție Bosch/Delphi common rail și o turbină geometrie fixă.

Varianta de 110 de cai putere și 236 Nm este echipat un sistem de injecție Bosch/Delpi common rail, având o turbină cu geometrie variabilă.

În amândouă nivele de putere, motorul este Euro 4.

Nu au existat probleme la sistemul de injecție, EGR, turbo chiar și după sute de mii de km.

 

5. 1.9 ALH VAG

Motorul 1.9 ALH de 90 de cai putere a fost un motor extrem de fiabil de a lungul vieți sale. Acest motor a fost preferat de mulți români ce au deținut Golf 4 sau încă dețin un acest model.

1.9 ALH VAG
1.9 ALH VAG

Acesta produce 90 de cai putere la 3750rpm și un cuplu de 210Nm la 1900rpm, el mai poate fi găsit sub codurile  AGR, AHH, ALE.  De ținut minte că acesta este un motor de tip pompe duse.

Acest motor este apreciat pentru consum scăzut de carburant și o fiabilitate extrem de bună. Nu este pretențios pe partea de carburant față de motoarele common rail.

Locul scăzut în clasament vine din faptul că nu se mai găsesc mașini decente pe piața de second hand majoritatea avănd un kilometraj ridicat.

Un motor celebru printre români ce nu mai are nevoie de vreun comentariu. 1.9 ALH este unul dintre cele mai bune motoare diesel produse de grupul VAG.

 

 

 

 

4. 1.5 DCi Renault/Dacia/Nissan

Acest motor a fost dezvoltat într-o colaborare între Renault și Nissan la începutul aniilor 2000. 1.5 DCi este un motor în patru cilindri de tip SOHC cu o singură axă cu came 8 valve.

Motorul are o capacitate de 1,461 de cmc fiind de tip common rail.  1.5 DCi este unul dintre cele mai bune motoare diesel ajungând chiar și pe modele din gama Mercedes-Benz.  Sistemul de injecție la nivelurile de putere mai mică sunt oferite de Delphi până în 90 de cai putere. Versiunea de 95 de cai putere are un sistem de injecție Siemens. Odată cu trecerea la Euro 5 sistemul de injecție a fost înlocuit cu unul de la Bosch. Există trei versiuni ale acestui motor: o versiune cu putere redusă, o versiune de mare putere și o versiune de mare putere cu turbocompresor cu geometrie variabilă.

Puterea maximă a acestora variază în funcție de standardele de emisie pe care le îndeplinesc.

Motor 1.5 DCi Renault Dacia
Motor 1.5 DCi Renault Dacia

Euro 3

  • 65 de cai putere
  • 80 de cai putere
  • 100 de cai putere

Euro 4

  • 70 de cai putere
  • 85 de cai putere
  • 105 de cai putere

Euro 5

  • 75 de cai putere
  • 90 de cai putere
  • 110 de cai putere

Cuplul variază între 160Nm și 260Nm în funcție de versiune.

 

3. 2.0 HDi Citroen/Peugeot

2.0 HDI este recomandat in versiunea de 90 kw – 8V, fabricat intre 1999-2008. Acest motor a fost utilizat de Citroen, Peugeot, Ford, Suzuki si Volvo. Acest motor s-a regăsit pe numeroase modele precum Peugeot 206, Peugeot 306, Peugeot 307, Peugeot 308, Peugeot 406, Peugeot 407, Citroen Xsara, Citroen C4, Citroen C5, Ford Focus sau Ford Mondeo.

Este un motor extrem de fiabil. Motorul acesta a fost pus pe mai toate modelele, de la clasa compactă la cea de lux si datorită pieselor de calitate, adică a anexelor de motor, rezistă cu stoicism la peste 500.000 de kilometri fără intervenții majore. În acelasi timp, păstrând și noxele joase. Evident, dacă este întreținut.

 

 

Motor 2.0 HDI PSA
Motor 2.0 HDI PSA

 

 

2. 1.6 TDI VAG

Motorul TDI de 1.6 litri a moștenit dimensiunile principalelor blocuri pentru motorul EA189, cum ar fi cursa, gaura cilindrului și distanța dintre gauri. Toate motoarele 1.6 TDI nu au arbori de echilibrare. Comparând cu versiunea de 2,0 litri gaura este mai mică cu 1,5 mm și cursa cu 15 mm. Arborii cotiti au cinci lagăre principale și patru contragreutăți numai pentru reducerea sarcinilor. Arborele cotit conduce pompa de ulei cu cureaua liberă și cureaua functionează direct in ulei. Exista o chiulasă cu arbore cu came duble, cu 16 valve.

Principala problemă este un filtru de particule diesel care este foarte sensibil la calitatea combustibilului. Acest filtru este destul de scump, dar acesta este un preț pe care îl plătim pentru emisii reduse.

 

Motor 1.6 TDI
Motor 1.6 TDI

 

1. Lasă un comentariu mai jos și spune ce motor crezi că merită să fie pe locul 1 ?

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *