Cutie de viteze automată de tip DSG DQ250

Cutie de viteze automată de tip DSG DQ250

Cutie de viteze automată de tip DSG DQ250

Cutia de viteze DSG

În funcție de tipul ambreiajelor utilizate, de numărul de trepte, precum și de cuplul maxim de intrare, există trei tipuri constructive de cutii DSG:

 

  1. Cutia DSG DQ250 a fost lansată în 2003, fiind prima cutie de viteze cu dublu ambreiaj ce echipează un automobil de serie. Primul automobil echipat cu cutia DSG a fost VW Golf Mk4 R32, urmat de Audi TT 3.2. Cutia DSG este disponibilă pentru motoarele dispuse transversal, cu rotile motoare față precum și pentru automobilele cu tracțiune integrală. În momentul de față cutia DSG echipează majoritatea mărcilor din grupul Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat).

 

Cutie DSG DQ250
Cutie DSG DQ250
  • Avantajele cutiei DSG îmbină avantajele cutiei de viteze manuală (randament ridicat, sportivitate) cât și avantajele unei cutii de viteze automate (confort, schimbarea treptelor de viteza fără întrerupere a cuplului motor).

 

Datorită controlului optim al ambreiajelor și a legilor adaptive de schimbare a treptelor de viteză cutiile DSG sunt pe placul utilizatorilor de cutii automate clasice. De asemenea, modul Manual de schimbare a treptelor precum și rapiditatea trecerii dintr-o treaptă în alta, pun cutiile DSG și în atenția celor care agreează cutiile de viteze manuale.
Mai mult, adoptând un stil de condus economic, automobilele echipate cu cutii DSG sunt capabile de consum de combustibil comparabil cu cele cu cutii de viteză manuale.

 

Cuplul motor este transferat, prin intermediul celor două ambreiaje, arborilor de intrare în cutia de viteze. Un arbore de intrare transmite mișcarea treptelor impare (1, 3 si 5) iar cel de-al doilea treptelor pare (2, 4 si 6) și treptei de mers înapoi (R).

 

 

 

 

Sectiune longitudinala cutie DSG DQ250
Sectiune longitudinala cutie DSG DQ2501.     

1. angrenare diferential
2. treapta de mers inapoi
3. treapta 6
4. treapta 5
5. treapta 1
6. treapta 3
7. treapta 4
8. treapta 2
9. angrenare diferential
10. diferential
11. arbore de intrare 1
12. arbore de intrare 2
13. ambreiaj 2
14. ambreiaj 1

 

De exemplu, pentru a transmite cuplul motor în treapta 1, ambreiajul 1 (14) este cuplat și arborele de intrare 1 (11) este antrenat. Treapta 1 se realizează prin angrenajul (5) și tot pe unul din cei doi arbori de ieșire. Fiecare arbore de ieșire angrenează cu coroana diferențialului (10) prin intermediul unor angrenaje (1 și 9).
Cu treapta 1 cuplată se poate pre-selecta treapta a doua iar în momentul schimbării efective a treptei de viteză ambreiajul 1 se decuplează și ambreiajul 2 se cuplează preluând cuplul motor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *