Fiabilitatea mărci Dacia ?

dacia fiabilitate

Cred că majoritatea dintre noi am avut în familia o Dacie fiind ea o Dacie 1300, 1310  sau poate ceva mai nouă o Nova sau chiar o SuperNova. Fiind și principalul producător de autoturisme din Romania.

Dar hai să trecem la perioadele mai contemporane al mărci Dacia.

În 2 iulie 1999 s-a semnat contractul de privatizare al societăți Dacia devenind o marcă a grupului francez Renault. În anul 2000 este prezentat modelul Dacia SuperNova fiind echipată cu motor și transimie Renault.

dacia supernova
Dacia SuperNova

Acesta a fost un model tranziție avănd numeroase probleme tehnice precum probleme la pornire, probleme cu timoneria peste 100.000km.

Dacia Solenza sau SuperNova facelift?

Dacia Solenza a apărut pe piață în anul 2003 și și-a terminat scurta carieră în doar 2 ani, respectiv 2005. Exteriorul prezintă o nouă linie mai modernă, bordul fiind complet schimbat. Au fost folosite materiale de mai bună calitate față de SuperNova. Pe acest model și-a făcut apariția și o motorizare diesel 1.9 D din grupul Renault. Acesta producea 63 de cai putere la 4500rpm și un cuplu de 120Nm la 2250rpm atingănd o viteză maximă de 155km/h , sprintul de la 0-100 efectuăndu-se în 16.9 sec oferind un consum declarat extraurban de 4.5L/100km.

dacia solenza
Dacia Solenza

Cel mai prezent motor și unul dintre cele mai fiabile a fost 1.4 MPI. Cu o putere de 75 cai putere la 5250rpm și un cuplu de 114Nm la 2800rpm. Acesta oferind o viteză maximă de 161km/h și un 0-100 de 13.1 sec. Consumul declarat urban fiind de 7.7 respectiv extraurban 6.3/100km.

Dacia Logan sau bestseller-ul?

Dacia de „5.000 de euro” așa numită Dacia Logan a fost un bestseller pentru Dacia. Un model destul de frumos ca și caroserie cu un interior complet nou. Dacia Logan a plecat de la un preț de bază de doar 5.800 de euro. 

dacia logan
Dacia Logan

Acesta a fost un model foarte fiabil. Motorul 1.5dci rezistănd chiar și un 1.000.000 de km fiind unul extrem de fiabil. Același lucru putem spune și despre clasicul 1.4 MPI un motor fără moarte.

Fiabilate Daciei Logan este și punctul ei forte avănd și o întreținere rezonabilă. O mașină ce poate duce greul zi de zi și a te transporta din punctul A în B cu costuri reduse. Dacia Logan este și o mașina preferată de majoritatea taximetriștilor din Romania pentru costurile sale mici de exploatare.

Dacia Logan este echivalentul low-cost al modelul francez Renault Clio.

Motorizare de 1.4MPI dezvoltă 75 de cai putere la 5500rpm respectiv un cuplu de 112Nm la 3000rpm. Propulsorul diesel 1.5dci vine în 3 nivele de putere 65, 75 respectiv 90 de cai putere cu un consum mediu de 4,8-4,9l/100km.

Amândouă motorizări fiind foarte fiabile.

Primul hatchback Dacia.

Dacia Sandero a apărut în anul 2008 ca o versiune hatchback pentru sedanul Dacia Logan înprumutănd de aceasta toate dotările, respectiv motorizările benzină și diesel.

dacia sandero
Dacia Sandero

Acest model a avut un succes garantat pe piață din România respectiv din Europa.

Suv-ul Dacia.

Dacia Duster a fost prezentat în anul 2009. Dusterul este oferit cu tracțiune integrală sau 4×2. Variantele 4×4 utilizează sistemul de tracțiune integrală de pe Nissan Qashqai, care permite șoferului să aleagă din trei moduri diferite de conducere: Auto – în care tracțiunea pe spate este acționată automat în cazul în care roțile din față pierd aderență, Lock – prin care 50% din cuplul este alimentat în mod constant prin puntea spate și 2WD -în cazul în care transmisia este blocată în transmisia față pentru o eficiență maximă a consumului de combustibil.

Dacia Duster este disponibil atât în versiune 4×2, cât și în versiune 4×4. Mai multe elemente îl recomandă pentru toate categoriile de drumuri, în special în versiunea cu tracțiunea integrală:

  • o gardă la sol de o înălțime considerabilă (210 mm)
  • consolele scurte (822 mm în față, 820 mm în spate)
  • unghiuri de trecere importante (unghi de atac de 30° și unghi de degajare de 36°)
  • o cutie de viteze în 6 trepte, cu o primă viteză scurtă (5,79 km/h pentru 1000 tr./min). Aceasta permite deplasarea cu o viteză foarte redusă în teren accidentat și un demaraj ușor atunci când mașina este încărcată sau înaintea unei rampe foarte înclinate.
  • o comandă 4×4 intuitivă, cu 3 moduri, împrumutată de la Qashqai; cele trei opțiuni ale comenzii 4×4 sunt:
    1. „Auto”, când repartizarea cuplului între puntea față și puntea spate se face automat, în funcție de condițiile de aderență. În caz de pierdere de motricitate sau în condiții de aderență precară, o parte din cuplu este transferat punții spate. Această distribuție este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetic de origine Nissan;
    2. „Lock”, atunci când conducătorul blochează electronic transmisia 4×4. În acest mod, controlul motor și al sistemului de frânare sunt de asemenea adaptate unei utilizări 4×4. Acest mod este rezervat traversărilor dificile și drumurilor neamenajate (suprafețe accidentate, noroi, nisip);
    3. „4×2”, când transmisia este blocată pe 2 roți. Acest mod se pretează drumurilor uscate ce au aderență și permite optimizarea consumului de carburant și a emisiilor de CO2.
dacia duster
Dacia Duster

Acesta este oferit împreună cu două motorizări una pe benzina respectiv una diesel.

Propulsor pe benzină de 1.6L dezvolta 105 cai putere la 5750rpm și un cuplu de 140Nm la 3750rpm fiind oferit și pe tracțiune față respectiv intergrală.

Propulsorul diesel de 1.5 vine în 2 nivele de putere 90 respectiv 110 cai putere. Cel de 90 cai putere îl regăsim doar pe mașinile cu tracțiune față. Propulsorul de 110 cai putere îl regăsim pe modele cu tracțiune integrală

În concluzie…

Dacia este și va fi încontinuare o mașină fiabilă cu preț scăzut de cumpărare și o mentenanță ieftină. Ea poate fi preferată de șoferi începători pentru a evita niște costuri ridicate în caz de accident.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *