Funcționarea, diagnosticarea și defectele volantei cu masă dublă

Funcționarea, diagnosticarea și defectele volantei cu masă dublă

Funcționarea, diagnosticarea și defectele volantei cu masă dublă

Motoarele moderne funcționează chiar si la turații extrem de reduse. Se tinde spre motoare cu momente de torsiune tot mai mari.

Caroseriile optimizate in tunelul de vânt generează zgomote mai reduse. Noile metode de calcul ajuta la scăderea greutății vehiculelor, si conceptele de “ardere săracă sporesc randamentul motoarelor. O a cincea sau o a șasea treapta de viteza reduce suplimentar consumul de carburant. Uleiurile cu vâscozitate redusa asigura o schimbare de viteza precisa.

Pe scurt: sursele de zgomot se înmulțesc iar amortizarea naturala devine mai redusa. Motorul cu ardere interna cu piston activează prin procesele sale periodice oscilațiile de rotație in lanțul cinematic de antrenare – zgomotele transmisiei si bâzâitul caroseriei sunt astfel rezultate neplăcute. șoferii obișnuiți la confort nu mai accepta astăzi un asemenea nivel de zgomot.

Astfel, pe lângă cuplare si decuplare, funcția ambreiajului de a izola eficient vibrațiile motorului devine tot mai importanta. Din punct de vedere teoretic acest lucru este ușor de soluționat: Momentul de inerție al transmisiei trebuie majorat, fără însa a creste inerția elementelor de cuplat. Astfel vibrațiile torsionale ale motorului sunt atenuate si se obține confortul dorit. In plus, solicitarea transmisiei se reduce.

LuK si SACHS au fost primii producători in Europa care au reușit sa dezvolte si sa furnizeze un ambreiaj cu volant cu masa dubla cu care se poate realiza acest principiu. Masa volantului convențional a fost divizata. O parte aparține in continuare inerției de masa a motorului.

Cealaltă parte sporește momentul de inerție al transmisiei în stare cuplata a ambreiajului. Cele doua mase independente sunt cuplate între ele printr-un sistem elastic si cu amortizor. Un disc de ambreiaj rigid, localizat intre masa secundara si transmisie, preia cuplarea si decuplarea ambreiajului. Efectul secundar este ca transmisia se poate cupla mai ușor din datorita masei reduse care trebuie sincronizata iar uzura sincronizatoarelor se reduce și ea.

Avantajelor volantei cu masă dublă:

  • Confort sporit în timpul rulajului
  • Absoarbe vibrațiile
  • Izolează zgomotele
  • Permite rulaj confortabil și la viteză redusă
  • Economisește combustibil
  • Reduce solicitarea arborelui cotit și a transmisiei

Ambreiajul cu masa dubla este soluția ideala.

Cu o condiție: Supraînălțare aamplitudinilor, si astfel ale momentelor maxime, cauzate de ambreiajul cu masa dubla, sunt proporționale cu inerția maselor oscilante. La ambreiajul cu masa dubla acest lucru ar fi perceptibil la pornirea si oprirea motorului. La aceasta se adaugă si faptul ca inerția mai mica a volantului motorului destabilizează vibrațiile torsionare ale acestuia. Datorita experientei de decenii in construcția de ambreiaje, producătorii, au reușit sa rezolve convingător aceasta problema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *