Motoare natural aspirate mai sunt plauzibile?

Motoare natural aspirate

Motoare natural aspirate

Motoare aspirate

Motoare natural aspirate? Motorul aspirat este un motor cu ardere internă ce transformă energia chimică din combustibil benzină/motorină în energie termică prin arderea acestuia. Acest lucru producând energie mecanică în interiorul motorului. 

 

În secolul 21, piața auto deține destule opțiuni în privința motorizărilor mașinilor. Precum motoare pe benzină natural aspirate, motoare diesel turbo sau motoare benzina turbo, motorul diesel natural aspirate fiind destul de rar întâlnit pentru performanțele slabe. La începutul aniilor 1990 majoritatea autoturismelor erau echipate cu motorizări natural aspirate. Cele echipate cu turbo compresor sau compresor mecanic erau în special echipate autoturismele de performanță sau cele de competiție. După 1990 majoritatea autotursimelor diesel natural aspirate, au fost echipate cu turbo compresor pentru performanțe sporite.

Compresor mecanic
Compresor mecanic

 

Turbo compresor
Turbo compresor

În zilele noastre majoritatea autoturismelor echipate cu motoare diesel sau benzină sunt echipate cu un turbo compresor pentru un consum eficient și performanțe ridicate. Să nu uităm existența autoturismelor dotate cu o motorizare benzină natural aspirată, ce oferă o fiabilitate extrem de ridicată.

 

Majoritatea producătorilor auto, preferă motorizările turbo pentru simplul fapt ca sunt mult mai ușor de produs. Rațiunea costurilor făcându-și simțită prezența și în industria auto.

Motoare natural aspirate pe autoturismele din România.

Piața auto românească a primit cu brațele deschise noile motorizări turbo de capacitate reduse precum

Motorizările de capacități reduse oferă taxe reduse și o reducere a consumul de carburant. Dar sunt destul de fiabile?

Totuși pe piață unii din producători auto au rămași fideli motoarelor aspirate precum Toyota, Honda sau Mazda.

Ca și exemplu noua Mazda 3 2.0 SkyActiv benzină este echipat cu un motor natural aspirat pe benzină de o capacitate cilindrică de 1998cm3. Acesta oferă o putere de 122 cai putere la 6000 rpm și un cuplu de 213 Nm la 4000 rotați pe minut. Sistemul de injecție este de tipul direct, fiind la fel ca un pe un motor turbo. Consum este destul de redus, 5.3 % mixt.

Motoarele aspirate au făcut istorie în industria auto, majoritatea producătorilor au oferit motoare aspirate în gama acestora.

Motoare aspirate ce au făcut istorie

 

Motoare natural aspirate - 1.6 MPI Skoda
Motoare natural aspirate – 1.6 MPI Skoda

 

  • 1.6 NFU – 109 cai putere a echipat autoturisme din marca Peugeot precum 206, 207, 301, 306, 307 sau Citroen C4, C3.
  • 1.6 MPI – Grupul Renault
  • 1.6 MPI – Gama VAG ( Golf 4, Golf 5, Skoda Ocatavia, Skoda Fabia, Seat Leon etc)

 

Fiabilitatea autoturismelor echipate cu motoare aspirate

Fiabilitatea motoarelor aspirate nu pot fi contestate, acestea făcând istorie în întreaga lume.

  1. Întreținea este mult mai ieftină față de un motor turbo, un motor aspirat are mult mai puține puse în mișcare precum turbo compresor sau un intercooler. Majoritatea motoarelor echipate cu turbo compresor au un consum ridicat de ulei de la un schimb la altul, lucru remarcat de proprietari acestora.
  2. Fiabilitatea este una mult mai îndelungată la un motor natural aspirat, o problemă la turbină este destul costisitoare.

 

 

De ce nu se mai cumpără motoare natural aspirate?

  • Puterea redusă
  • Taxe și impozite ridicate din cauza capacități cilindrice ridicate
  • Consum ridicat de carburant

Producători de autovehicule de pe vechiul continent preferă mai nou motoarele turbo de capacități reduse și un număr de cilindri redus de la 4 cilindri la 3. Toate acestea din rațiune de costuri, un motor turbo în zilele noastre este mult mai ușor de fabricat decât un motor natural aspirat.

Se merită achiziționarea unui motor natural aspirat? Un motor de o capacitate cilindrică sub 2000cm3 este ușor întreținut și are taxe reduse. Factorul performanță nu este unul important pentru rețeaua noastră de drumuri și autostrăzi. Rețeaua de autostrăzi fiind sub 700km. Totuși cu 75 de cai putere cât dețiune un autoturism precum Dacia Logan 1.0 Sce poate rula liniștit cu 150 km/h pe oră.

Motorul natural aspirate este unul excelent pentru un începător, achiziția fiind mult mai ieftină, o putere decentă și o fiabilitate ridicată.

De ce consumă mai mult un motor turbo în traficul de zi cu zi?

O analiză făcută de cei de la Reuters , care susține că problema stă în faptul că turbinele se încălzesc atunci când sunt utilizate și produc puterea suplimentară atât de promovată de constructori, iar pentru răcirea lor e nevoie de mai mult carburant. De unde rezultă emisii de noxe mai mari decât în cazul motoarelor natural aspirate, fără turbine, dar cu cilindree mai mare.

„Motoarele cu capacitate cilindrică mică sunt bune la nivel de cifre în condițiile actualului ciclu de testare european, însă ele nu arată creştere în performanţe în viața reală. Astfel că vom vorbi de un trend invers, de upsizing, în următorii ani ai industriei auto”, spune Pavan Potluri, analist IHS Automotive, citat de Reuters.

Conform jurnaliștilor Reuters, primele modificări în sens invers vor putea fi văzute în cazul motoarelor diesel semnate de Opel (care va trece de la diesel-uri de 1.3 la 1.5 litri). Volkswagen (de la 1.4 la 1.6 TDI pe motoarele mici). Renault (care va înlocui actualele 1.6 dCi, provenite din vechile 1.9 dCi, cu motoare cu 10% mai mari la nivelul capacității cilindrice).

Noua direcție a industriei auto către tehnologia Hybrid?

Chiar daca are doua motoare, nu este deloc complicat sa conduci un vehicul hibrid. declară Toyota

 

Te-ai intrebat vreodata cum functioneaza tehnologia hibrida? Aici gasesti raspunsurile. Imaginile si descrierile de mai jos acopera toate detaliile legate de despre modul in care motorul conventional si cel electric functioneaza sinergic, in diferite circumstante, pentru a-ti oferi cel mai bun consum al unui vehicul hibrid. 
Autoturism Hybrid
Autoturism Hybrid

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *