Peugeot a prezentat noua generație 208

Noua generație 208

Noua generație 208

Peugeot prezintă noua generație 208

Noul Peugeot 208 a fost prezentat odată cu Salonul Auto de la Geneva. Acest model din clasa mini este probabil unul dintre cele mai bune modele ale producătorului francez în istoria sa de 123 de ani. Vehiculele de clasă mini, au avut mereu succes în cadrul Peugeot. A doua generație a lui 208 va fi primul automobil al producătorului din Sochaux, ce va fi complet electric. Înainte de lansare noul 208 fusese scăpat deja pe internet.

Noul Peugeot e-208 va oferi o autonomie de 340 km în ciclu WLTP.

A doua generație a lui Peugeot 208 a fost dezvoltată pe noua platformă CMP pentru mașinile de clasă B și C. Noua platformă promite o reducere a greutăți cu 30kg și permite o propulsie electrică. Platforma CMP se mai regăsește și noul DS 3 Crossback în variantă hybrid.

Design

Noua generație Peugeot 208
Noua generație Peugeot 208

Noua generație a lui 208, este complet schimbată față de vechea generație. Acestea este inspirat de fratele mai mare din concern noul 508 de clasă D. În partea din față sunt prezente semnături LED în formă de colți ce sunt legate de noile faruri. Noul model primește și o caroserie extrem de sportivă, parcă inspirată de la Audi A1. În echiparea GT Line, primește un spoiler de culoarea neagră pe haion inspirat parcă de la 205 GTI.

Interior

Peugeot 208
Peugeot 208

La interior avem parte de aceiași poveste, deoarece noua generație 208 are un interior complet revizuit. Prezintă un mediu foarte tehnologizat decât vechea generație. Dispozitivele de tip „piano key” sunt și ele prezente fiind împrumutate de la noul 508. Noua generație i-Cockpit de la Peugeot este și ea prezentă având acum un panou de instrumente de tip digital fiind disponibile pe variantele mai bine dotate ale lui 208. Totuși, noul panou de instrumente digital încă nu a fost prezentat pe niciun model Peugeot. Marca îl numește 3D i-Cockpit și folosește o reflecție inteligentă pentru a crea impresia de grafică tridimensională. Așezat în partea de sus a tabloului de bord este un afișaj cu ecran tactil. La modelele standard 208, va măsura o înălțime de șapte centimetri, cu un afișaj de 10 inchi, care include Android Auto, Apple CarPlay și navigația încorporată pe mașinile cu un grad ridicat de performanță.

Motorizări

Sub capotă, regăsim la început 5 motorizări benzină și diesel. Ca variantă de bază există propulsor de 1.2 L PureTech în 3 cilindri ce dezvoltă 75 de cai putere și este cuplat la o cutie manuală în 5 rapoarte. Mai sus se regăsește propulsor 1.2 PureTech de 100 de cai putere, cuplat în standard la o cutie în 6 rapoarte. Acesta poate fi oferit opțional cu o cutie automată în 8 trepte EAT și padele în spatele volanului. Cea mai puternică motorizare pe benzină este propulsor PureTech de 130 cai putere ce vine cuplat la o cutie în 8 trepte EAT în standard.

Dieselul este deja o pistă moartă în clasa mini, dar noul 208 vine cu o singură motorizare BlueHDI de 1.5 L. Motorul cu patru cilindri dezvoltă 99 de cai putere și este conectat la o cutie manuală în 6 trepte. Nu au fost încă publicate performanțele, consumul de carburant sau emisiile de CO2, dar noul 208 va fi omologat în ciclu WLTP.

Cea mai importantă noutate este motorizarea electrică de pe noul 208 numită și e-208. Aceasta va fi disponibilă la lansare alături de un motor electric ce dezvoltă 134 de cai putere pe puntea față. Noua mașină vine pe noua platformă e-CMP și este capabilă să ofere o autonomie de 340 de km la o singură încărcare.

Siguranță

Noul 208 este oferit împreună cu noile tehnologii din grupul PSA. Variantele automate cu opt trepte pot fi echipate cu un sistem de control al vitezei de croazieră adaptiv, cu o funcție stop-and-go, în timp ce sistemul de menținere a benzii apare și pe modelul 208. Asistența la spot blitz și sistemul de recunoaștere a limitelor de viteză și a semnalizării traficului și un sistem de monitorizare a șoferului apar de asemenea pe noul model.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *