Reducerea consumului prin injectia apei in motor

injectie cu apa

Reducerea consumului prin injectia apei in motor

Reducerea consumului prin injectia apei in motor

Concepțiile injecției apei in motor nu este noutate: Încă din anul 1898 Clerget a experimentat faptul ca pulverizând apa in motor cu ardere internă, aceasta nu mai scoate fum. A urmat brevete din anul 1931 de către Caire et Balachowski cu carburatorul “CatalexCochezTn anul 1950, Pantone in anul 1998 si Econokit in anul 2006.

Bazat pe mai multe încercări de-a lungul anilor injecția de apă fost folosita la aeronave in al doilea război mondial pentru creșterea puterii cat si pentru atingerea unor altitudini mai mari, pentru decolarea de pe portavioane cu piste scurte etc. De asemenea injecția cu apa a fost folosita si in anumite automobile de serie cum ar fi: Chrysler, Oldsmobile F 851962 sau SaaB 99 turbo.Din cercetări s-a constatat ca fenomenul detonației a fost înlăturat, motoarele funcționând mai silențios, temperatura de funcționare a scăzut prin faptul ca apa poate absorbi mari cantități de căldura răcind amestecul combustibil /aer crescând densitatea acestuia si mai ales pereții cilindrilor motorului înlăturând calamina.

De asemenea s-a constatat o economie de combustibil destul de semnificativa fără nici o alta modificare. Apa poate reduce, de asemenea, emisiile de CO, iar aceasta ar putea fi atribuita la reacția de trecere a apei in gaz, in care CO si C02 formează H20 si H2. Trebuie specificat, ca apa nu se introduce pur si simplu in motor, ci trebuie încălzită, evaporata si ionizata înainte de a intra in motor. Alte sisteme, prin care se introduce apa rece in motor, se folosesc in principal la competiții auto, pentru răcirea cilindrilor.

Bazându-se pe considerațiile de mai sus doi ingineri francezi au pus la punct un produs brevetat cu denumirea de ECONOKIT care sa injecteze pe baza depresiunii create de motor gaz ionizat fierbinte provenit de la un rezervor de apa prin acțiunea unui reactor de ionizare plasat pe galeria de evacuare a motorului. Așa cum o sa vedeți in prezentarea de mai jos produsul se bazează pe studiile făcute de 6 ani de cercetare in laboratoarele HYPNOW (Franța), in sensul că injecția cu apa gazificata se produce numai la sarcini mai mari, adică motorul este încărcat si accelerația larg deschisa, in caz contrar injectarea cu apa răcește in mod inutil procesul de combustie si reduce eficienta.

De câțiva ani in urma a apărut sistemele oxi-hidrogen, denumite generic sisteme HHO. Acestea se bazează prin descompunerea apei (de fapt a apei amestecata cu hidroxid de potasiu) într-un gaz numit gaz Brown, puternic explozibil. Descompunerea se face cu electroliza, deci in prezenta unui curent de mare putere, iar gazul astfel obținut se introduce in galeria de admisie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *