Se merită un motor turbo benzină?

se merită un motor turbo benzină

se merită un motor turbo benzină

Se merită un motor turbo benzină?

Trendul în întreaga lume este de a trece de la fiabilele motorizări natural aspirate la motor turbo.  Motoarele turbo, acestea au apărut în jurul anilor 1910 cu aproape un secol în urmă în industria auto. Pană în anii 1990 mai toate autoturismele erau dotate cu motoare aspirate. Iar motoarele turbo sau cele cu compresor mecanic erau destinate competiților de motorsport sau modificărilor ulterioare.

Deci, care este varianta optimă un motor turbo sau un motor natural aspirat?

În prezent motorizările natural aspirate pe benzină sunt predominante, dar cele  turbo încep să recupereze foarte repede. De ce? Simplu motoarele turbo pe benzină sunt mult mai ușor de fabricat, eliminănd un cilindru din cele 4 ale unui motor natural aspirat se reduc costurile de fabricație.

La ce ne ajută pe noi acest lucru? Capacitatea cilindrică scade, impozitul este mai mic, asigurarea este mai mică și un consum redus de carburant.

Motoarele turbo în Romania

Piața motoarele turbo în Romania a început să crească destul de bine din 2010 încoace majoritatea producătorilor oferind motoare turbo în echiparea entry level ale unor modele de oraș. Putem lua ca exemplu producătorul VW una dintre cele mai iubite pe meleagurile noastre ce oferă motorizarea 1.0 tsi sau 1.2 tsi ca motorizare entry level pe modele sale de oraș.

Ce avantaje are un motor turbo benzină?

Putem începe cu o putere de pană la 30% mai mare fata de un motor natural aspirat de aceiași capacitate sau chiar mai mult în cazul modelelor sport.

Un consum mai redus de carburant față de un motor aspirat.

Și nu în ultimul rănd taxe și impozite mai mici.

Ce motorizare se merită în Romania?

Parerea noastră sincer și la obiect este aceea că un motor natural aspirat este foarte decent traficului din Romania. Un motor natural aspirat de o capacitate de 1.6 și o putere de 100-120 de cai sunt destui pentru a rula cu 130 km/h pe autostrazile din Romania care încă sunt puține. Întreținerea fiind și ea mai ieftină față de un motor turbo. Iar fiabilitatea motoare aspirate și-a spus cuvăntul de-a lungul anilor.

În final, totul ține de preferințele soferului, de cat de mult merge, unde merge și cum merge. Dacă este un tătțița care nu se grabește, speriat de vizitele în service și care ține de ultimul bănuț, atunci își va lua un motor aspirat. Daca este un sofer care o mai calcă, cu bani in plus de achitat pe o motorizare turbo, dar care își va recupera banii din diferența de la impozite, atunci își va lua un turbo. Totul depinde de dorința soferului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *