SISTEMUL DE INJECȚIE Common Rail

Sistemul de injecție common rail

Sistemul de injecție common rail

Acest tip de injecție, este unul direct, folosit la motoarele cu ardere internă, mai ales pentru motoarele cu aprindere prin comprimare. Cel mai important aspect al unui motor common rail este faptul că distribuția combustibilului la injectoare se face dintr-o conductă principală (de aici și denumirea common rail) de mare presiune, către fiecare injector in parte.

Vehiculele echipate cu motoare Diesel ocupa un loc din ce în ce mai important în vânzările de vehicule noi.

Cele mai importante motivele ale alegerii acestui tip de motorizare, de către client, sunt următoarele:

  1. Carburantul utilizat este încă mult mai ieftin decât cel pentru motoarele cu benzina;
  2. Randamentul motoarelor Diesel este superior celui de la motoarele cu benzina, consumul este deci mai scăzut.

Principiul de funcționare al motorului Diesel

Diferit de motorul cu benzina unde aprinderea este comandata, motorul Diesel funcționează datorita aprinderii spontane a carburantului in timp ce este injectat in camera de ardere.

Pentru aceasta, următoarele condiții sunt necesare:

  1. Temperatura aerului în momentul injecției trebuie să fie de aproximativ 600° C (400° C minimum). Aceasta temperatură este atinsă prin comprimarea aerului admis în motor.
  2. Motorina este injectata sub presiune înaltă (de la 130 la mai mult de 1000 bari) pentru a obține o pulverizare care sa permită arderea completa a carburantului.

 

Ciclul mixt

Pentru motoarele Diesel rapide, se utilizează un ciclu care permite arderea in doi timp: o parte se face la volum constant, ceealaltă se face la presiune constanta (ciclul lui Sabathe).Compresia aerului admis trebuie sa permită obținerea temperaturii necesare la finele compresiei odată cu începerea injectării de carburant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *